Samen succesvol: zo beleefden Ronald Jansen en Lex Oosterloo het jaar 2021 van BORG-OSC

Oud en Nieuw staat bijna voor de deur; dé tijd van terugblikken en vooruitkijken. Ook onze directeuren Ronald Jansen en Lex Oosterloo doken samen in a trip down memory lane om bij te praten over het afgelopen jaar én om vooruit te kijken naar 2022. Want wat betekent samen succesvol eigenlijk voor hen?

Samengaan was het grootste succes van dit jaar

Het jaar 2021 stond voor BORG-OSC in het teken van de krachten bundelen. Waar begin 2020 -vanuit een gezamenlijke visie op ICT-detachering- Borg Projecten en OSC officieel al werden samengevoegd tot BORG-OSC, werd dit in 2021 ook wereldkundig gemaakt. Inclusief een nieuwe identiteit en website, die in september werden gelanceerd. Een belangrijke mijlpaal voor de organisatie. Maar wat waren de hoogtepunten van 2021 voor Ronald en Lex? We vroegen het de heren.

Ronald: “Voor mij is de lancering van het merk BORG-OSC het absolute hoogtepunt van 2021. Ik ben trots op ons nieuwe kantoor, het nieuwe logo en de website. Maar ook op het feit dat onze twee organisaties op zo’n natuurlijke manier zijn samengegaan. Je brengt toch twee teams bij elkaar, en dan moet je blijven monitoren hoe dat gaat. Gelukkig leken onze bedrijfscultuur, missie en visie al op elkaar, waardoor het vanaf moment één al een match was. Op alle fronten. We hebben van beide kanten de beste manier van werken overgenomen, waardoor we elkaar nu écht versterken. En dat merk je in alles. In de online zichtbaarheid, een sterker kantoor team, een breder netwerk en ga zo maar door.”

Lex: “Ook ik ben ontzettend trots op het samengaan van Borg en OSC en dan vooral op het feit dat we echt samenwerken. We geven elkaar de ruimte en er wordt naar elkaar geluisterd. Als collega’s onderling, maar ook naar onze ICT-professionals en klanten. We willen namelijk allemaal dezelfde kant op; we willen de beste werkgever zijn voor onze professionals en een waardevolle partner voor onze opdrachtgevers. Onze professionals staan daarbij centraal, want hun kennis, expertise en ervaring zijn het kapitaal waarmee we onze klanten nu en in de toekomst goed kunnen bedienen. Daar kijken we allebei hetzelfde naar en dat maakt ons samen succesvol!”

De hoogtepunten van 2021 volgens Ronald & Lex

Naast de lancering van de nieuwe identiteit van BORG-OSC, kende 2021 nog meer hoogtepunten voor Ronald en Lex. We noemen hieronder hun top drie meest bijgebleven momenten van het afgelopen jaar:

  • De BORG-OSCourant: onze eigen glossy die drie keer per jaar op de mat van onze professionals valt. De eerste editie hebben we samen met het enige echte BORG-OSC Bier (BOB), gebrouwen door een van onze professionals, persoonlijk bij vrijwel iedereen langsgebracht. Er werd heel leuk gereageerd op de courant, we kijken dan ook weer uit naar de volgende editie.
  • Het gifje met de twee oude logo’s die in elkaar overvloeiden naar het nieuwe logo, die we op LinkedIn hebben geplaatst. Daar werd door collega’s, klanten, vrienden, professionals en kennissen heel goed op gereageerd. Het was voor ons echt het startsein van BORG-OSC.
  • De verhuizing naar het nieuwe kantoor in Rijswijk. En ondanks dat ons kantoor nog niet helemaal af is, krijgen we al wel veel leuke reacties. Een enorme sprong vooruit én een plek waar we samen werken aan succes.

Uitdaging: hoe houd je professionals en opdrachtgevers betrokken als je elkaar minder ziet?

De grootste uitdaging waar BORG-OSC in 2021 mee te maken kreeg was het onderhouden van de goede, persoonlijke relaties met professionals en opdrachtgevers. Onze business is namelijk heel erg gericht op face-to-face-contact. En dat werd een stuk lastiger met een thuiswerkprotocol. Lex zegt: “Bij de lancering van onze nieuwe identiteit ‘Samen Succesvol’ horen ook drie pijlers: aandacht voor de mens, ambitieuze professionals en aangenaam ervaren. Deze pijlers passen goed bij ons, maar de coronapandemie maakte het soms ook lastig om hier invulling aan te geven. Daarom zijn we op zoek gegaan naar alternatieven waarbij we onze professionals en opdrachtgevers op een verantwoorde manier toch die persoonlijke aandacht konden geven.”

Ronald vult Lex vervolgens aan: “We zijn meer en meer hybride gaan werken. En hebben een mooie balans gevonden tussen face-to-face-contact en online meetings. Teams is echt een zegen om het contact te onderhouden, maar het is wel minder persoonlijk. Daarom doen we de kennismakingsgesprekken met nieuwe professionals nog steeds bij ons op kantoor. En proberen we de momenten bij de koffieautomaat tussen de fieldmanager en de professionals en met klanten anders in te richten. We spreken vaker bij de professional thuis af, gaan een stuk wandelen met een klant of samen lunchen. Zo kom je ook weer tot andere gesprekken én blijf je toch op een persoonlijke manier betrokken bij zowel professional als klant.”

De focus voor 2022: groei, zonder de aandacht voor het individu uit het oog te verliezen

Waar ligt voor Ronald en Lex de focus in 2022? “We hebben het afgelopen jaar mooie stappen gezet in verder professionaliseren van onze organisatie. In 2022 breiden we dit verder uit. Groeien in aantal professionals en aantal opdrachten maar zonder de aandacht voor onze professionals uit het oog te verliezen. We blijven kijken hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren. Daar blijven we ons altijd op focussen. En we hopen natuurlijk weer regelmatig borrels en fun events met onze collega’s te kunnen beleven.”
Tot slot wensen Ronald en Lex iedereen hele fijne feestdagen en een gezond en succesvol 2022 toe. “Zorg goed voor jezelf en elkaar, wees verstandig en blijf gezond. Dat is en blijft toch het belangrijkste.”

Bent u benieuwd wat wij voor uw onderneming of juist voor jouw carrière kunnen betekenen? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op. Samen bouwen we verder aan de carrières van onze professionals, ontzorgen we onze opdrachtgevers en werken we aan de toekomst van BORG-OSC.

Delen